FaceUp se stává globálním hráčem, více než polovina příjmů přichází ze zahraničí

26.12.2024 \\ Psychologie

Projekt, který vznikl jako studentská aplikace proti šikaně na školách, dnes pomáhá po celém světě budovat otevřenou firemní kulturu. Český startup FaceUp, lídr českého trhu, nyní generuje 51 % svých příjmů ze zahraničí a přidává se tak ke globálním hráčům v oblasti whistleblowingu. Za necelých pět let od spuštění komerční verze obsluhuje přes 1600 klientů ve více než 70 zemích a k jeho platformě má přístup více než milion uživatelů.

„Na začátku roku 2024 tvořilo zahraničí pouze 30 % našich příjmů. Díky intenzivnímu zaměření na expanzi a úspěšné investici se nám dnes podařilo toto číslo zvednout na 51 %,“ uvádí Jan Sláma, zakladatel FaceUp Technology.

Cesta z českého na globální trh, ze škol do firem

FaceUp vznikl jako technologické řešení šikany na školách, začátkem roku 2020 se jeho využití rozšířilo také do firemního prostředí. Společnostem pomáhá zajistit compliance, efektivně sbírat zpětnou vazbu, včas odhalovat nekalosti, reagovat na podněty zaměstnanců i zajistit whistleblowingové řešení, které vyžaduje zákon o ochraně oznamovatelů.

Na domácím trhu FaceUp spolupracuje s více než 1000 firmami, jejichž předplatné generuje desítky milionů korun ročně. Obdobné částky nyní přicházejí i ze zahraničí. Mezi největší klienty se řadí například australská odnož společnosti Yum! Brands, provozující řetězce s rychlým občerstvením KFC, Taco Bell a Pizza Hut, úspěšný globální startup Zendesk nebo lokální pobočky firem jako Mercedes, Heineken, Emirates či Renault.

Působení FaceUp se podle Jana Slámy ve světě liší podle regionů: „Nejvíce klientů máme v USA a dalších anglofonních zemích, protože zde firmy dlouhodobě chápou, že se o zaměstnance a jejich potřeby musí zajímat. V Latinské Americe pak FaceUp přispívá k boji proti korupci, zatímco v Evropě úspěšně pomáhá s naplňováním evropské směrnice o whistleblowingu.”

Růst a plány na další expanzi

Příjmy ze zahraničí meziročně vzrostly o více než 100 % a pro příští rok FaceUp plánuje další zrychlení s cílem zvýšit zahraniční příjmy minimálně o 200 %. Recept na úspěšnou expanzi podle Jana Slámy spočívá v kombinace silného online marketingu a sítě desítek partnerů po celém světě.

„Naším cílem je dávat hlas zaměstnancům, ať už jde o zlepšení firemní kultury, řešení whistleblowingu nebo boj proti korupci či sexuálnímu obtěžování. Dnes pomáháme více než milionu lidí a věříme, že toto číslo bude i nadále rychle růst,“ zakončuje Sláma.