Limitovaná edice Andy Warhol má svoji historii
Značka Absolut představuje ve spolupráci s Nadací Andyho Warhola limitovanou edici lahve inspirovanou znovuobjevením Warholovy malby „Absolut blue“. Nová lahev, která symbolizuje sílu vyjádření a pokroku v umění, přichází téměř 40 let po první spolupráci Absolut Vodky s americkým umělcem. Vizuálně atraktivní lahev nabízí díky kombinaci designových prvků a skla fascinující pohled na umělecké dílo.
Značka Absolut vždy věřila, že umění má moc spojovat lidi bez ohledu na rozdíly. Tento přístup má své kořeny už v roce 1985, kdy se Andy Warhol stal prvním umělcem, který vytvořil umělecké dílo inspirované charakteristickou siluetou lahve Absolut ve stylu lékárenských lahviček. Jeho původní dílo „Absolut Warhol“ – lahev Absolut namalovaná zářivými barvami na černém pozadí – je považováno za ikonické. Po celá desetiletí kolovaly zvěsti o existenci druhého obrazu Absolut Warhol, které však zůstávaly nepotvrzené až do roku 2020, kdy byla na aukci znovuobjevena malba „Absolut blue“. Při prokazování jejího původu byl nalezen i původní kontrakt, který potvrdil, že byly skutečně objednány dvě malby. Dnes je tento obraz součástí kolekce Absolut Art a bude odhalen 17. října 2024 ve stockholmském Spritmuseu jako ústřední dílo nové výstavy „Andy Warhol, Money On The Wall“, jejímž kurátorem je renomovaný historik umění a Warholův životopisec Dr. Blake Gopnik.
Warholův umělecký odkaz dodnes překračuje kulturní a společenské hranice a vytváří prostor, kde se mohou lidé z různých prostředí spojit a vést diskuze zpochybňující zavedené normy. Ve spolupráci s Nadací Andyho Warhola vzdává značka Absolut poctu znovuobjevené Warholově malbě „Absolut blue“ a obnovením původního partnerství zdůrazňuje transformační sílu kreativity v umění.
O lahvi
Tato limitovaná edice se díky mnohovrstvému sítotiskovému provedení vyznačuje vizuálně uměleckým designem. Lahev kombinuje vnitřní i vnější designové prvky a oživuje Warholovu znovuobjevenou malbu „Absolut blue“ z roku 1985 tím, že při pohledu skrze sklo zvětšuje její detaily. Každý odstín modré byl pečlivě extrahován z původní malby, čímž se dosáhlo výrazné podobnosti s originálem. Díky samotné lahvi Absolut Vodky je docíleno ohromujícího efektu – živé a intenzivní barvy se mění v závislosti na úhlu pohledu a světelných podmínkách a vrstevnatý design lahve zdůrazňuje jemné textury a detaily malby. Konečné prvky zahrnují podobiznu samotného Warhola spolu s jeho originálním podpisem.
Deb Dasgupta, viceprezidentka pro globální marketing značky Absolut Vodka, ke spolupráci a uvedení limitované edice řekla: „Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat s Nadací Andyho Warhola na opětovném představení tohoto nadčasového uměleckého díla Absolut Warhol veřejnosti. Přijímáme naše hodnoty inkluzivity a odhodlání podporovat kulturu neomezeného kreativního vyjádření. Naším cílem je sjednotit různé hlasy a podnítit smysluplné diskuze, abychom inspirovali pozitivní změnu prostřednictvím transformativní síly umění. S lahví limitované edice nabízíme spotřebitelům po celém světě možnost stát se součástí dědictví Absolut Warhol a vlastnit jeho umělecké dílo.“
Michael Dayton Hermann, ředitel pro licencování, marketing a prodej Nadace Andyho Warhola, doplňuje: „Naše spolupráce s Absolut Vodkou oslavuje Warholův trvalý umělecký odkaz a kulturní vliv, vycházející z jeho víry v sílu umění podněcovat myšlenky a inspirovat změny. Jsme nadšeni, že tato kampaň ožívá a oslovuje nové generace, aby se do jeho odkazu zapojily svým vlastním způsobem. Výtěžek z této významné spolupráce velkoryse podpoří filantropickou činnost Nadace Andyho Warhola při naplňování jejího poslání posouvat vizuální umění a projekty, které zpochybňují status quo.“
Limitovanou edici Absolut Warhol koupíte za 439 Kč třeba na www.prestigeselection.cz.
Koktejl inspirovaný Warholem
Koktejl vytvořený speciálně k této spolupráci je inspirován Warholovou vášní pro sladkosti a jeho láskou ke kukuřičným lupínkům. Absolut Warhol's Milk Punch – směs Absolut Vodky a kakaového másla, jemného banánového likéru, svěžího citronového džusu a mléka infuzovaného kukuřičnými lupínky – překonává klasiku a nabízí jedinečný chuťový zážitek. Spotřebitelé mají možnost nahlédnout do zákulisí a tento jedinečný signature koktejl si sami připravit. Stačí naskenovat QR kód na boku lahve.