Aplikace Meddi app zajistí telemedicínské služby pro Jihočeský kraj
Služba jihočeská pohotovost zajistí všem občanům kraje přístup ke konzultacím s praktickým lékařem nebo pediatrem, a to doslova kdykoliv a navíc zdarma. „Jihočeský kraj se stává prvním krajem v České republice, který tuto službu svým občanům poskytne a my jsme hrdí, že můžeme být u toho,“ říká Jiří Pecina, majitel a ředitel společnosti Meddi hub, a.s., která zakázku na dodání technologií a zajištění telemedicínských služeb pro tento projekt vyhrála v rámci veřejného výběrového řízení. Občané Jihočeského kraje tak od dnešního dne mohou využívat služby aplikace Meddi app a spojit se tak s lékařem na dálku.
„Na Slovensku jsme loni spustili podobný projekt s VšZP, která Meddi app zpřístupnila pro všechny své klienty, jejichž počet je v současné době kolem 2,6 milionů. V Česku je to poprvé a my doufáme, že se Jihočeský kraj stane inspirací pro další české kraje a takových projektů se postupně objeví více,“ vysvětluje Jiří Pecina. „Těšíme se, že služba uvolní ruce lékařům, kteří slouží na pohotovostech v nemocnicích a ti tak budou mít více prostoru řešit opravdu urgentní případy,“ dodává. Inspiraci kraj hledal v severských zemích, kde je zajištění telemedicíny pro občany běžnou službou.
Služba je pro všechny občany Jihočeského kraje k dispozici zdarma od 1. srpna 2024. Po registraci na www.jihoceskapohotovost.cz, odkud se dostanou již přímo do aplikace Meddi app, tak mají možnost konzultovat své zdravotní problémy s lékařem 24/7 každý den v roce. Meddi app garantuje spojení s lékařem ve službě do 30 minut. Konzultace, které jsou pro Jihočechy zcela zdarma a jejich počet je neomezený, probíhají prostřednictvím zabezpečeného videohovoru nebo chatu v rámci aplikace a jejich výsledkem je oficiální lékařská zpráva a v případě potřeby třeba také vystavení eReceptu.
Cílem projektu je odlehčit lékařům na pohotovostech nebo v ordinacích a vyřešit ty případy, kde je to možné, konzultací na dálku. Někteří občasné Jihočeského kraje také musí za lékařem cestovat poměrně daleko, lékař na telefonu jim tak poradí, jestli je jejich situaci možné řešit distančně nebo je opravdu potřeba osobní návštěva lékaře.