Pavel Liška, Jan Révai a Hynek Bernard vyráží za dobrodružstvím na motorkách
Již 4. ledna odlétají motorkáři a dobrodruzi Jan Révai, Pavel Liška a Hynek Bernard na tříměsíční dobrodružnou výpravu po Střední Americe, ze které vznikne osmidílný dokument - dobrodružně humorná forma autentického cestovatelského videodeníku.
"Během naší výpravy se pokusíme minimalizovat civilizační vymoženosti 21. století. Budeme se spoléhat na vlastní intuici, rady a pomoc místních obyvatel. Navázat s nimi co nejužší kontakt, žít s nimi. Cesta prověří naše schopnosti přežití v cizím, kulturně vzdáleném světě, daleko od rodin. Slibujeme vám krev, pot a slzy. Doufáme, že to budou slzy radosti a smíchu. Naším cílem je být naprosto autentičtí, s čímž souvisí i forma natáčení," vyjádřil se k projektu Pavel Liška a Jan Révai ho doplnil: „Chceme se bavit, bavit diváka, poznávat lidi, krajinu a místní život. Chceme se pokusit natočit příběh, který se nám přirozeně udá před očima a zachytit vše, co nám přijde do cesty. Poprvé jsme se všichni dohromady sešli při natáčení dokumentu Moto cestou necestou - Kavkaz 2013 (MCN, Prima Cool). Hynek jako kameraman a režisér, já s Pavlem jako účastníci a „herci“. Po poslední výpravě, v rámci stejného projektu MCN Jižní Amerika 2015, jsme se nezávisle na sobě rozhodli z projektu MCN odejít a vytvořit vlastní, originální, ale především autentický projekt.“
Pánové chtějí, aby jejich pořad Vandráci, byl především zábavný, pak také dobrodružný, a až na třetím místě naučný. Zábavu uvádí na prvním místě proto, že vědí, že ta je jim nejvlastnější. Navíc se dá se skrze ni nahlédnout do všech zákoutí, která tato cesta může přinášet. Mají v plánu natočit příběh skutečné nearanžované cesty. Samozřejmě i půjdou ději naproti, budou si na sebe vymýšlet různé zábavné úkoly a hry...
Každý jsou jiný a každý má své. Hynek moc přemýšlí, Pavel moc mluví a Honza moc voní… Vyráží na vlastní pěst, bez štábů, doprovodných vozidel, hotelů a mezinárodní kuchyně. Jen tři poutníci s tím, co jejich motorky uvezou. Během výpravy se pokusí minimalizovat civilizační vymoženosti 21. století. Budou se spoléhat především na vlastní intuici nebo rady a pomoc místních obyvatel.
“Věřím, že když dáme Pavlovi a Honzovi kameru do ruky, nemůže z toho vzniknout nic nudného. Není totiž nic nudnějšího, než hezké záběry bez příběhu," ukončil specifikaci pořadu Hynek Bernard.
Jak pánové oznámili na tiskové konferenci v Bageterii Boulevard, kde jako první v republice ochutnali zimní menu šéfkuchaře Jana Punčocháře, projekt Vandráci poběží od září na Prima COOL. Těšit se můžete na osm třicetiminutových dílů.
Pavel Liška
“Na motorce jezdím od 9 let. Táta nám na chalupu pořídil starého lehounkého stadióna s řazením ručním. To byl můj první off road, na kterém jsem zažil své první závody a výpravy po lesních stezkách. Osm let jsem jezdil minikáry za Svazarm Liberec. Před šesti lety jsem definitivně došel k tomu, že je na čase stát se dospělým nejen člověkem, ale i motorkářem a v roce 2011 usednul do sedla BMW 650GS. A protože se mi Révai pořád smál, že mám motorku pro děvčata, nedávno jsem přesedlal na HONDU 1000 Afrika Twin. S tou se nyní chystám na svou velkou cestu.”
Jan Révai
“Asi v deseti letech jsem poprvé řídil tátova fichtla Jawu 21. Po prvním pádu v zatáčce, s rukama plnýma škváry, jsem začal snít o vlastní motorce. Půjčoval jsem si od spolužáků Mustangy, Simsony a dokonce i MZetu. Obdivoval jsem kluky, co jezdili motokros a tiše záviděl všem, kdo jezdili do školy na mašině, na kterou se daly zaručeně balit holky. Na svou první motorovou lásku 650GS jsem si musel počkat do třiceti. Po zhruba deseti letech jsem přesedlal o třídu výš, a to na 1150 GSA.”
Hynek Bernard
“Natáčení v náročných podmínkách se stalo mou profesí a vášní zároveň. Amazonský prales, africké pouště Sahara, Kalahari či Namibijské duny, íránská prašná poušť či Nazca v Peru. Vysokohorská prostředí od Alp po velikány jako jsou Himaláje, Andy, Denali či magické Kilimandžáro. To jsou místa, kde jsem měl to štěstí natáčet. Zaměřuji se na krizové či nízkorozpočtové projekty, kde není možnost operovat s rozsáhlým zázemím, infrastrukturou. Mou snahou je docílit i v takových podmínkách maximální kvality a vypovídající hodnoty filmu. Sedlám KTM 990 Adventure upravenou na expediční cesty.”
Zatímco přípravy dobrodruhů finalizují, jejich motorky a větší bagáž již do střední Ameriky vypravila společnost Gefco. Patří jim poděkování, stejně jako prozatimním partnerům projektu:
Bonmoto, MITAS, Centrum Foto Škoda, Vertical Trade, kytary.cz, AUDIO PARTNER, DJI, GoPro, Canon, letecká společnost KLM.
Vandráky můžete na cestách sledovat právě ZDE.
Zdroj: Vandráci